Friday 18 July 2014

DI AMBANG FASA KETIGA RAMADHAN

Alhamdulillah... syukur ke hadrat Allah
sebab diberi kesihatan dan peluang untuk menjalani ibadah puasa kali ni
walaupun di awal Ramadhan tempoh hari aku diuji dengan sedikit ujian
tapi Allah beri aku peluang yang jauh lebih hebat dari ujian nan sedikit itu
Ramadhan kali ini banyak bezanya dengan Ramadhan yang lalu
kalau dulu sebelum kawin, berkesempatan juga menunaikan solat sunat tarawikh
tapi sejak ada anak ni... hmmmmm
bukan cari alasan.... tapi masih cari kekuatan
maklum ajelah... Mirza pantang berenggang dengan ibunya
even solat yang wajib aje pon dibantainya duduk atas riba
anak oh anak

Mujur badan PUSPANITA Negeri Selangor ada anjurkan
Majlis tadarus dan khatam Quran beramai-ramai
Inilah peluang yang ditunggu-tunggu untuk orang macam aku ni
buat pon office hour
dapatlah topup ape yang kurang tu kaaannn..... hahahhaa bajet ade topup lah ye
seronok sebab dapat jumpa rakan-rakan dari jabatan yang lain
terasa kemeriahan Ramadhan itu sendiri
di samping tu gak... sempat gak lah aku membelek perkarangan rumah Menteri Besar
dah majlisnya berlangsung kat situ... sambil menyelam minum air laa...hihihihihi

Tapi kami dimaklumkan yang MB Selangor tak duduk kat rumah tu
Serius... besar kawasannya
agak terlindung dan sesat barat jugalah kami mencari

Majlis diketuai oleh Ustazah Masirah
untuk mereka yang berada di Shah Alam.... nama ustazah ni memang tak asing lagi
orangnya sangat lembut... jernih air mukanya
korang bayangkan... sepanjang bulan puasa ni boleh dikatakan
hampir setiap hari dia mengetuai solat sunat tasbih baik yang dianjurkan oleh jabatan kerajaan
ataupun NGO
masyaAllah.... walaupun berumur 60-an
fizikal beliau sangat kuat..... imannya haruslah lebih tebal dari aku ni... kaaannn
maaf ye kengkawan... aku memang tak dan nak ambil gambar
selfie pon idak... hehehehhee
insyaAllah kalau rakan-rakan aku yang pergi ade ambil gambar
akan ku upload kemudian ye

 

No comments:

Post a Comment