Thursday 18 September 2014

DARI KERANA MATA

Dari mana datangnya cinta
dari mata turun ke hati
ewaaahhhhh.... bercinta-cinta bagai
mentang-mentang lah kerja yang menimbun tu dah selesai
laju ko meng'up date' keennnnn....
seminggu punya kerja
ku balun siapkan dalam 2 hari
kellllaaaassssss mokcik ni kan..... hihihiihhiiii

Bukan mengharapkan APC ke
tak menagih pon title staff cemerlang gemilang terbilang tu
cumanya dah jadi habit aku
cukup menyampah kalau kerja atas meja menimbun
boleh bikin streesssssssss
aku suka kerja hari ni siap hari ni
tak mau tapau ke esok hari
mana la tau...
kot-kot esok lusa kita sakit ke
arwah ke..... haaa tak memasal je menyusahkan urusan orang lain
dah masuk kubur pon kene cemuh ngan orang...
issshhhhh.... tak mau la
dosa yang ade pon dah tak tertanggung
hihihihihi
kalau ade yang perli-perli
kengkonon cam memuji .... padahal ayat tak hengat....
aku buat dek je
dah cara kerja aku cenggitu kannn
bukan nak mengampu bos pun
kalau nak mengampu... lama dah aku je yang dapat APC tiap tahun
hahahahhaa... ini sekali pon tak pernah dek non
sebab aku ni kaki menjawab kot
kalau aku rasa tak betul... tak betul lah
nasib la... bos ke...hape ke
aku cakap je
tapi idaklah aku biadap
aku bidas cara berhemah la.... cukup ngan supporting dokumen
haaaa.... gitu

APC tu hape???
it's stand for Anugerah Perkhidmatan Cemerlang ...
ramai yang bermasam muka pasal anugerah ni
tak mendatangkan faedah pon rasanya
mungkin tujuan diperkenalkan supaya motivasi staf meningkat kot
entah la.... ikut orang juga rasanya
kengkadang lepas dah dapat makin turun lak motivasi
haaa... acaner tu?
tepuk dada tanya selera
konsep aku mudah je
aku dibayar gaji untuk selesaikan kerja aku
so... buat jelah kerja tu
kalau diberi penghargaan oleh jabatan tu
aku anggap bonus la

Berbalik pada tajuk utama
hihihihi... sabor jelah ye, banyak melalut mokcik ni
Keje yang menimbun seminggu tu
semua berpunca dari SAKIT MATA
haaa... hati atak sakit ye
Abang Hadif la ni.... tak pasal-pasal satu rumah kene
(eh.... Abang Hadif lak jadi sasaran yer... walhal tu dah ketentuan ALLAH) ... hehehehe
Seminggu aku MC
seminggu aku dok umah
seminggu aku and En. Husband on and off jaga anak
hehehheee....seksa weeeyyy
rasa nak terkeluar biji mata ni
tapi Alhamdulillah
mujur anakanda berdua tu kene dua hari je
cepat pulak baiknya budak berdua tu
mak and pak dia je yang liat nau nak baik

Disebalik ujian yang menimpa kami anak beranak
Allah kurniakan kami dengan sesuatu yang cukup indah
masa kami MC tulah juga Nur Adriana Mirza mula langkah pertamanya
tanpa bantuan ibu and ayah
sebak weehhhh..... masa Abang Hadif aku tak dapat tengok moment tu
orang pertama yang jadi saksi adalah mama... yakni nenek Abang Hadif
so... sangatlah excitednya kami berdua
sebagai catatan bersejarah buat NUR ADRIANA MIRZA
pada 09/09/2014 bersamaan hari Selasa
kamu mula berjalan tanpa bantuan ibu dan ayah
pada detik inilah kamu mula berdikari
dengan izin Allah... langkah yang bertatih itu, satu hari bakal berlari
moga setiap langkah mu dilindungi dan diberkati oleh Yang Maha Pencipta
























iT's All aBout uS: Tak salah untuk si Ibu berbangga dengan kejayaan anaknya... kan?





No comments:

Post a Comment