Saturday 21 December 2013

RUMAH OH RUMAH

Cuaca hari ni agak sayu je sampai mata pun sayup2 gak nak tunggu lelap.
Elok lak lepas pekena talapia goreng garing cicah air asam bertemankan ulam timun... simple tapi dah cukup wat kecur ayaq liur (mabeelessssss!!!)

Actually aku baru saja selesai menemankan Cik Win (my one n only sister) booking rumah kat Jalan Kebun Baru, Klang. Projek ni bawah pemaju Upaya Park Development Sdn Bhd. Modus operandi dia orang ni memang berpusat di sekitar Klang.

Menurut Mr. Alex, (project executive company tu) before this dia orang cover area Banting cuma lately banyak dapat peluang wat rumah area Klang. Seronok berurusan  dengan orang yang profesional macam Mr. Alex nie. Walaupun office tak buka hari sabtu or ahad tapi kalau client ade keperluan dia orang sanggup tunggu kat ofis.

Tapi aku bukan nak cerita pasal Mr. Alex @ developer sebaliknya aku nak kongsi pasal isu memiliki rumah sendiri.

Haaaa... bunyi macam seronok je nak beli rumah and berkobar2 je jiwa nak beli rumah bila tengok orang lain ade rumah sendiri kan...kan...kannnnnn

Aku faham and aku pun dah melalui fasa tu. Cuma ape yang membimbangkan aku adalah mampu ke anak cucu aku nanti nak memiliki rumah mereka sendiri?

Masa aku and the other half decide nak beli rumah dulu (macam lame sangat dah bunyi nye.. hehehe) kita orang rasa macam dah mahal sangat harga rumah kami (yelah... gaji gred sokongan je kan). But now, bila my sis cakap rumah yang dia survey rata-rata dah cecah 
RM 200k, terus aku rasa cam nak sujud syukur on the spot. Dengan keluasan yang tak reasonable dibanding dengan harga yang sebegitu, memanglah anak-anak generasi Y to Z tak punya banyak pilihan.

Memiliki rumah sendiri yang pada satu masa dulu hanya sebagai satu kehendak namun kini adalah satu keperluan. So... my advice to my sissy, take it now or you won't get any for the future. With all the spec given aku rasa dah cukup berbaloi untuk dia proceed je book rumah tu.

Aku bisik perlahan-perlahan kat telinga the other half, "bang, tq sebab sediakan rumah untuk ayang and anak-anak kita meneruskan kesinambungan hidup di bumi Allah ni"

Moga Allah memudahkan urusan Cik Win dalam urusannya nanti... amiiiinnnnnn...

 
Sumber pakcik google

No comments:

Post a Comment