Friday 7 February 2014

JAHIL KAH KITA?



Istighfar panjang aku dibuatnya. Yelah, aku admit yang satu kelemahan aku adalah tak suka baca suratkhabor sebabnya aku ada penyampai berita aku sendiri (credits to cik abang.. hehehe) So, apa saja berita terkini aku akan tau dari En. Suami di samping ahli mesyuarat tingkap ofis aku... hihihihihi
 
Tapi pagi ni aku dapat tau info ni dari Ustaz Dr Tarmizi Abdul Razak (maaf ye ustaz kalau saya tersalah eja nama) yang kebetulan dijemput khas bagi menyampaikan ceramah sempena sambutan Maulidurrasul ofis kami (walaupun agak lewat kami buat sambutan tapi bak kata orang kampong aku, better late than never ... kan). Nasib ustaz ada mention nama suratkhabor and usai majlis aku pon terus google and baca berita ni PERMAINAN HINA NABI 
 
Macam manalah mereka-mereka ni boleh sampai akal nak buat game sebegini? And sangat-sangatlah meremang bulu roma aku mengenangkan anak-anak Islam kita leka melayan game tersebut tanpa mengerti ape yang tersirat di sebaliknya. Selain dari game ni ada juga beberapa game lain yang menghina Islam. Antara yang masih aku ingat adalah game Guitar Hero 3, Prince of Persia and banyak lagi lah. Aku share link yang korang boleh akses and baca sendiri ye http://ilmu-chead.blogspot.com.
 
Daripada pemerhatian aku sendiri, rata-rata gamers tak perasan tentang kewujudan plot-plot penghinaan ni sebab terlalu obsess bermain game. Diharapkan pihak yang berwajib dapat ambil langkah segera untuk mengelakkan perkara ni berterusan yang akhirnya hanya akan merosakkan aqidah anak-anak kita. Di samping tu kita sebagai ibu bapa pon kena main peranan juga, ambil tau apa yang anak kita tengok and buat. Takut-takut nanti kita dok ingat dia tengok kartun tapi sebaliknya kartun yang terselit agenda kaum laknatullah tu pulak (serius.... masih meremang bulu roma aku masa menaip entry ni). Moga Allah jauhkan dan lindungi kita dari semua itu...
 
~  It's All aBout uS :  Jahil kah kita atau malas nak ambil tau???  ~

No comments:

Post a Comment