Saturday 8 February 2014

MAJLIS SAMBUTAN MAULIDURRASUL

Di waktu ramai yang posting pasal sambutan Maulidurrasul, aku lak dok blogwalking je berkongsi kemeriahan majlis di tempat kawan-kawan. Dalam hati terselit gak rasa kecewa sebab kat ofis aku takde pulak buat sambutan di peringkat negeri. Walaupun surau-surau di rumah ada buat sambutan tapi aku tak dapat nak join gara-gara kekangan anak kecil di rumah (alasan je tuuuuuuu... kan..kan..kannn). Jadi aku sangat mengharapkan pengurusan pejabat buat satu majlis untuk mengisi kekosongan sambutan tahun ini.... (bajet cam bos faham je rintihan hati tu... huhuhu)
 
Eh, sapa sangka bos aku pon ade telepati ngan aku... hahahhaha (walhal memang pihak pengurusan dah plan nak buat pon... cuma tunggu masa yang sesuai je). So, majlis kami yang seadanya pun berlangsung dengan jayanya semalam.
 
Sambutan tahun ni agak sederhana. Program 3 dalam 1 namanya. Sebelum majlis bermula kami berselawat beramai-ramai. Yang lelaki berbaju melayu lengkap bersampin, yang perempuan pula tak kurang hebatnya. Ada yang berjubah and ada juga yang berbaju kurung. Meriah-meriah sebab staf daerah pun turut serta. Walaupun tak berarak, tapi yang PENTING.... yang penting tu kene highlight skit..... hihihihiihhi (asal ko bahagia la yeee...) pengisiannya tu ada.
 
Bak kata aku tadi program ni program 3 dalam 1 yang menghimpunkan assembly, Sambutan Maulidurrasul and bowling tournament di sebelah petang. Maklumlah, pejabat kami ni terbahagi kepada pejabat negeri, pejabat daerah, pejabat stesen and sub stesen. Lokasi antara pejabat pulak jauh-jauh jaraknya. Bukan senang nak kumpul semua, sebab tu program asyik bertangguh je. Alang-alang semua staf berkumpul, baiklah program dibuat sepanjang hari... (bijak betul bos aku ni.... jimat gak la tang belanja program)
 
Majlis dimulakan dengan selawat ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W secara beramai-ramai. Sayu beb dalam hati ni. Kalaulah Rasulullah S.A.W ada di masa and ketika ini..............
 
Disebabkan program utama adalah Sambutan Maulidurrasul, tuan pengarah hanya mengambil masa yang pendek je beramah mesra dengan kami semua. Sempat lah bagi dua tiga amanat and info tentang latest program yang telah and bakal dianjurkan di peringkat kebangsaan. Majlis diteruskan dengan ceramah khas dari Ustaz Dr Ahmad Tarmizi bin Abdul Razak yang bertajuk Bagaimana Untuk Mencintai Rasulullah S.A.W
 
Banyak pengisian yang aku perolehi dari ceramah beliau walaupun ceramah disampaikan secara santai and 'huru-hara' bak kata ustaz. Mana tak huru hara, pakat dok ketawa dari mula sampai abis ceramah. Karekter ustaz ni macam Harith Iskandar pon ade... hehehehehe. Nanti aku kongsi isi kandungan ceramah nya ye. Moga perkongsian tu nanti bagi manfaat pada kita semua.... insyaallahh
 
Inilah Ustaz Dr Ahmad Tarmizi bin Abdul Razak. Ceria and hebat orangnya.
Dah penuh kuata katanya... hehehehe... jangan marah ye ustaz.
Oh ya, picture ni aku google, gambar semasa majlis akan aku upload next time ye
 
 

No comments:

Post a Comment