Monday 24 March 2014

KEK HARI LAHIR ATOK BUAT AKU MENANGIS PART 2

Dah berjanji kena la tepati... kan..kan..kann

Bagi yang setia menanti sambungan episode semalam
di sini aku kongsikan apa yang berlaku disebalik tabir gambar-gambar tu ye
cuba hayati dan selami ape yang cuba aku kongsikan ini.....
pfffttttttttt..... jangan ketawa tau....hehehhe

As stated dalam entri aku the-black-beauty tu
kejadian kek besday atok and abang iman tu sangatlah adventure.
Yang buat semangat aku kuat untuk menyiapkan kek tu adalah Abang Hadif
(and of coz la ayahnya skali.... tak sebut ti majuk..... huhuhuhuu)

Punya lah sabar dia temankan aku buat kek tu
Sampai tertido-tido tunggu kek tu siap
Masa deco pun dia teruja..... pada pandangan anak sekecil itu ibunya sangat hebat la
(citttttt... poooooorahhhh)
And sepanjang proses aku menyudahkan kek tu, he repeated again and again...
'Kek harijadi abang Hadif ke ibu?'
And again I answer 'Takla.... kek atok' (kalau sebut untuk abang Iman skali mau dia majuk)
'Istimewa untuk atok ke ibu?'
'Iya, abang jangan bagi tau atok ye'
'Ok....'

Aku pon teruslah menyiapkan kek tu seadanya
'Ibu,' anak yang sedang teruja tu bersuara lagi.
'Nanti Abang Hadif boleh potong kek sekali dengan atok ye?'
'Ermmmmmm......haah, sama-sama' Aku iya kan je sebab sangat concentrate ngan proses men'deco' kek
'Ibu, sekarang belum boleh potong ye?'
'Haah.... kene tunggu atok'
'Ok......'

Belum pun sampai 5 minit, Abang Hadif bisik lagi kat ibu dia
'Abang potong kek sama-sama ngan atok kan ibu?'
Aku angguk
'Janji ye..... ibu'
Aku diam lama skit.... krikkkk...krikkkkk...kriiikkkk
'Ibu... janji ye?'
Aku angguk dengan harapan anak itu lupa perjanjian tu.

Darn!!!...... kejamnya la aku, berjanji tapi aku anggap remeh sebab janji itu dengan kanak-kanak yang belum pun mencecah 4 tahun umurnya.

Ya, memang dia anak kecil....
mungkin belum faham ape itu janji
tapi lain dengan Abang Hadif.... he remember what you've promise
dan... aku lupa itu.

So saat aku tengok gambar-gambar tu
Kata-kata anak kecil itu terngiang-ngiang kembali di telinga ni
When atok and abang iman blows all the candles.... he blows too.



When atok and abang iman potong cake tu... he's still there..... waiting for his turn as his mother promised him before.......

 
 
But.....
 
 
This boy didn't get his chance... as promised
 
he only managed to get one of the birthday candle
 
 
which enough to make him smiled
 
 
 
 
poor Hadif.......
.
.
.
.
 
your smile makes me feel so awful as a mother
I'm very sorry my dear.....
how come ibu tak perasan masa dan tika itu
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
yang pasti
 aku akan nangis tiap kali aku tengok gambar-gambar ni
dan aku juga pasti
aku akan nangis bila aku buat birthday cake lagi
 
 
 
 
 


4 comments:

  1. ciannya hadif, anak² dia tak pandai nak luahkan.. tp dia jujur... percayalah.. anak² jujur ... mmg nampak sgt dia tunggu turn cian hadif..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaaannnn....sungguh-sungguh dia tiup lilin tu dari jauh.... huwaaaaaa

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. siann abg hadiff..x pe nt kite ramai2 buat kek tok abg hadif yer...nmpk la muke die mnggu turn tu...sob3

    ReplyDelete