Tuesday 4 March 2014

THE BLACK BEAUTY

Hitam manis.... hitam manis
Yang hitam manis
Pandang tak jemu
Pandang tak jemu....
 
Huhuhuhu..... ape khabar semua. Hopefully semua sihat and happy. Me? As usual lah, ada masa ok ada masa tak ok... kan.... hehehhee
 
Ingat lagi tak entry aku pasal KC hari tu? Tak... tak... aku tak nak repeat cerita tu lagi. Nanti korang boring, silap-silap menyampah lak kan... hahahhahaa. Aku just nak story kejadian lain yang berlaku pada waktu dan hari yang sama.
 
Actually, sebelum aku dimaklumkan yang KC aku hanya akan siap pada hari sabtu 01/03/2014 tu, aku dah berjanji dengan En. Suami and abang ipar aku nak buat kek untuk celebrate dua orang birthday boy sabtu malam tu. Kebetulan, kami adik-beradik memang plan nak buat bbQ sambil celebrate birthday abah and anak buah aku Iman (6 tahun). Ko bayangkanlah macam mana tak harunya aku bila dimaklumkan kerja installation a.k.a finishing KC depa nak buat hari sabtu siang.
 
Of coz la aku mabuk kepayang dibuatnya. Sebab dah berjanji... kenelah tepati. Kesian beb kat anak buah aku tu.... kalau orang besar aku tak ralat sangat tapi bila berjanji ngan budak-budak..... memang aku tak sanggup nak kecewa kan.
 
So, dengan gigihnya aku mengerjakan kek faveret Kak Azlita masam manis russian black and white cake...... macam cari penyakit pun ade kan? Nak buat kek ni... Ya Allah, azab betul... maklumlah orang tak pro kan..kan... Banyak insiden yang tak diingini berlaku sepanjang penghasilan kek ni. Kejadian kek aku tak cukup tinggi untuk di divide kepada 4 bahagian... so kek aku tak lah bertingkat-tingkat cam Kak Ita. Dapat 2 layer je ko... hahahahha. Memang tak nampaklah coraknya yang exclusive tu kan..... kikikikiki
 
Yang paling worst, elok je aku nak lapiskan kek tu... lapisan atas terbelah dua. Waacaaaa.... cam kene karate...... Tulah, soh pergi kelas tak mau... eksyen.... hihihihihi. Tapi takpe, bak kata Cik Mat Gebu, kita yang bikin dia kan?.... Dengan kreativiti yang ada, aku modified kek tu... dah macam plaster umah pon ade gayanya.... Yang PENTING YE KAWAN-KAWAN, kek tu sangat marbeles. Sedap betul.... kena lak serve lepas disimpan semalaman dalam peti ais. Anak buah aku senyum je... macam kek secret recipe katanya. Hahahahahaha... memang secret pon Iman, ade rahsia disebalik kek Black Beauty tu.
 
Untuk resepi kek coklat aku gunakan Moist Eggless Choc Cake resepi Cik Mat Gebu. Untuk resepi keseluruhan kek yang sangat rich ni korang klik je kat SINI ye. Izin link ye Kak ita and Cik Mat.
 
Kek yang penuh misteri... hehehehhehe
 
 
 
 

2 comments:

  1. bila nak bua utk kita rasa hihihihihi.... nak rasa jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadoiyaiii.... klu ikut renyah memang tobat nak wat, tapi kalau mengenangkan rasa dia yang sangat rich tu macam nak buat slalu je... hehehhe.... inshaa Allah, kalau buat lagi kita postkan sepotong dua ye... ;)

      Delete